J Á T É K I S M E R T E T Ő 
Az alapok
Fajok
Kasztok
Parancsok
Tulajdonságok
Szakértelmek
Harc
Tárgyak
Épületek, küldetések
Istenek
Speciális képességek
Copyright
Infók
Újdonság
Kidolgozott küldik
Ismert varázslatok
Ismert épületek
Ismert szörnyek
Aréna,Áldozások
Fészkek
Egyéb infók
Tárgyak
Barkácsolás
Cyron,Tile cikkei
Állomások, Kikötôk
Letöltés
RND Labik
Szakértelmek

A különböző szakértelmek határozzák meg karaktered tanult képességeit.
Új szakételemhez jutni roppant könnyű: meglévő fejlesztési pontjaidból bármelyik, a listán szereplő szakértelmet megtanulhatod. A legtöbb szakértelem a használatától magától is fejlődik. (A még nem ismert szakértelem viszont nem nő ki magától, hiába használod.) Ha elég szerencsés vagy, akkor különböző varázstárgyakhoz, varázslatokhoz juthatsz, amik hatással vannak szakértelmeidre. Ezek a hatások CSAK a meglévő szakértelmekre képesek hatni. Ha a gyógyításod nulla, akkor hiába veszed fel a gyógyítás +20-as karkötőjét, gyógyításod továbbra is nulla marad. A mágusoknak egy további akadállyal sem sikerült megbirkózniuk: bármit is teszel, egy szakértelmet nem lehet az alapértékének 150%-ánál nagyobbra növelni varázstárggyal. Tehát egy 10-es képességből max. 15-öst lehet csinálni, egy kettesből hármast. (Varázslattal ennél nagyobb mértékben is növelheted szakértelmeidet.)
Meglévő szakértelmeidet is fejlesztési pontokból növelheted. Minél magasabb egy szakértelem, annál több pont kell a növeléséhez. Ennek az autodidakta fejlődésnek vannak sajnos korlátai, bizonyos időnként (minden 5. szakértelem szint után) keresned kell egy mestert, aki megmutatja számodra a fejlődés magasabb dimenzióit. Mestereket többnyire a nagyobb városokban megtalálható oktatóközpontokban találhatsz. Amíg nem konzultáltál egy mesterrel, azt a szakértelmedet semmilyen módon nem tudod tovább növelni.

Rejtőzködés

Minél magasabb ez a szakértelmed, annál több esélyed van, hogy el tudsz bújni egy szörny elől. Ennek két előnye is van: ha nem akarsz harcolni vele, akkor így elkerülheted, ha pedig meg akarod támadni, akkor a meglepetést kihasználva távolsági fegyvereddel egy plusz támadási lehetőséghez juthatsz.

Gyógyítás
Aki harcol, az meg is sebesül. A gyógyítás igen egyszerű: pusztán gyógynövényeket kell gyűjtened, és ezek segítségével hatásosan tudsz segíteni magadon. A gyógyítás mértéke nagyban függ a felhasznált növénytől, és a szakértelmedtől. Ha nincs gyógyítás szakértelmed, akkor is tudsz gyógyítani, hatásfoka azonban lényegesen alacsonyabb, mintha lenne legalább egyes gyógyításod. Gyógynövény nélkül is gyógyíthatsz magadon, de sokkal kevésbé hatékony, mint gyógynövénnyel.

Szívósság
Egy harc alapesetben mindig eggyel több körig tart, mint ahány ellenfeled van. Ha van szívósság szakértelmed, akkor a Beállítások menüpontban ezt tudod módosítani. Ilyenkor tőled függően egy harc hosszát maximum a szívósság szakértelmed felével meg tudod hosszabbítani. (Példa: 2 orkkal harcolsz, a szívósságod 6-os. A harc a beállításaidtól függően 3-6 körig tart.)

Távolsági fegyver
Akkor tudsz csatában távolsági fegyvert használni, ha megvan ez a szakértelmed. Lőfegyver használatához kézbe kell venned valamilyen íjat, és rendelkezned kell nyílvesszőkkel. Ha többféle nyílvessződ van, akkor a Beállítások menüben tudod állítani, hogy a harcban mi alapján válassz közülük. (Vagy a legnagyobb sebzésűt, vagy a legkisebb sebzésűt lövöd el először.)

Mászás
E szakértelem megléte feltétel különböző építményekbe (pl. sziklapárkány) való bejutáshoz. Sőt a hegyekbe sem tudsz eljutni, ha nincs legalább hármas mászásod. (Egyes meredekebb csúcsokhoz pedig ennél magasabbra is szükség lehet.)

Csapdakeresés
Minél magasabb a csapdakeresés szakértelmed, annál biztosabban találod meg, és hatástalanítod a labirintusokban a csapdákat. A csapdakeresés automatikus.

Élelemkeresés
E szakértelmed segítségével tudod magad megfelelő mennyiségű élelemhez juttatni. Ha nincs meg ez a szakértelmed, akkor az élelemszerzés parancs hatásfoka minimális. Az élelem szerzésének esélye természetesen függ a tereptől is. Síkságon sokkal könnyebben jutsz hozzá, mint a sivatagban.

Úszás
E szakértelem szükséges ahhoz, hogy tavakba kutakodhassál, és átúszhasd a folyókat. A túl széles folyókat soha nem fogod tudni átúszni. Ha belépsz egy tóba, akkor ott úszol egyet, és mindig a kiinduló mezőre érsz vissza.

Mágia
Ez a szakértelem elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a varázslatokat megtanulhasd és használhasd. A mágia szakértelem szintje alapvetően befolyásolja az általad használt varázslatok hatóerejét, hatóidejét. Az IQ mellett a mágia szintedtől is függ, hogy bizonyos varázslatokat meg tudsz-e tanulni, és ha igen, akkor mekkora eséllyel. Barbárok és félóriások csak 5. szinten kapják meg ezt a szakértelmet.

Karizma
A karizmád jelentősen befolyásolja, hogy a boltokban milyen áron tudsz eladni és vásárolni. Lovagok induláskor, mindenki más a 6. szinttől kezdve használhatja ezt a képességet.

Tűzimmunitás
Minél magasabb, annál nagyobb mértékben véd a tűzsebzésektől. Ezt a szakértelmet a 4. szinttől kezdve lehet használni.

Savimmunitás
Minél magasabb, annál nagyobb mértékben véd a savsebzésektől. Ezt a szakértelmet a 4. szinttől kezdve lehet használni.

Jégimmunitás
Minél magasabb, annál nagyobb mértékben véd a hideg sebzésektől. Ezt a szakértelmet a 4. szinttől kezdve lehet használni.

Elektromos immunitás
Minél magasabb, annál nagyobb mértékben véd az elektromos sebzésektől. Ezt a szakértelmet a 4. szinttől kezdve lehet használni.

Mágia immunitás
Az ellenfelek mágikus támadásai ellen nyújt hatásos védelmet. Ezt a szakértelmet a 4. szinttől kezdve lehet használni.

Meditáció
Ha rendelkezel e szakértelemmel, akkor némi összpontosítás árán varázsponthoz juthatsz. Természetesen ez kimerítő dolog, így energiaveszteséggel jár. Ezt a szakértelmet a 6. szinttől kezdve lehet használni, ha nem vagy mágus. A mágusok indulástól kezdve használhatják.

Felderítés
E szakértelmed segítségével kereshetsz a labirintusokban titkosajtókat, illúzió ajtókat. A keresés automatikus. Ezt a szakértelmet a 2. szinttől kezdve lehet használni.

Zárnyitás
Ha nincs megfelelő kulcsod, akkor a különböző zárakat egyéb módon kell kinyitnod. Ha van zárnyitás szakértelmed, az nagy segítség az álkulcsok használatához. Ezt a szakértelmet a 2. szinttől kezdve lehet használni. (A karakterednek nincs szüksége külön zárnyitó készlethez e képesség használatakor.)

Pusztakezes harc
Ha semmilyen fegyvered sincs, akkor kénytelen vagy puszta kézzel harcolni. Ennek hatásfokát jelentsen növelheti ez a szakértelem.

Ütőfegyver
Ha profi módon szeretnéd használni az ütőfegyvereket, akkor erre a szakértelemre mindenképpen szükséged van. A fegyver szakértelmek nagy mértékben befolyásolják, hogy az adott típusú fegyverrel mekkora a találati esélyed. Ezenkívül megfelelően magas szakértelemmel egy harci körben többször is támadhatsz.

Vágófegyver
Vágófegyverek használatához elengedhetetlen.

Szúrófegyver
A különboző szúrófegyverek szakértő használatához feltétlenül szükséges.

Méregimmunitás
Minél magasabb a méregimmunitásod, annál nagyobb az esélyed, hogy épségben megúszd a találkozást mérgező lényekkel. Ezt a szakértelmet a 4. szinttől kezdve lehet használni.

Páncélviselés
A komolyabb páncélokat már nem veheti fel mindenféle jött-ment, hiszen külön tudomány ezekben mozogni, harcolni. Tehát ha nem akarsz leragadni a bőrpáncélnál, szükséged lesz erre a szakértelemre. Ezt a szakértelmet a 3. szinttől kezdve lehet használni, lovagok már induláskor megkapják.

Vastagbőr
Az ellenfelek közelharci sebzését csökkenteni tudod e szakértelemmel. Ezt a szakértelmet a 4. szinttől kezdve lehet használni, szerzeteseknek már induláskor megvan.

Auraészlelés
A szörnyek egy jelentős részénél nem mindegy, hogy milyen fegyverrel támadsz rá. Ha van auraészlelés szakértelmed, akkor a harc előtt megtudhatod, hogy mi a leghatásosabb az adott szörny ellen. Ezt a szakértelmet a 6. szinttől kezdve lehet használni, vándoroknak már induláskor megvan.

Balkezes harc
Ha rendelkezel ezzel a szakértelemmel, akkor a bal kezedbe is vehetsz fegyvert, és azzal is harcolhatsz. A szakértelmek akkortól kezdve használhatod, ha van olyan fegyveres szakértelmed, ami varázstárgyak nélkül legalább 11-es. Ezenkívül harcosoknak legalább 4. szintűnek, a többieknek legalább 6. szintűnek kell lenniük.

Építés
Minél magasabb e szakértelmed, annál kevesebb energiába kerül egy adott építési feladat elvégzése. Ezt a szakértelmet 4. szinttől lehet használni.

Koncentrálás
A varázslatok sikeres elmondásához nagyfokú koncentrációra van szükség. Ezt a koncentrálást sok minden megzavarhatja: egy korgó gyomor, zavaró ellenséges mágia stb. A koncentrálás szakértelem segítségével e problémák hatása csökkenthető, illetve meg is szüntethető. Ezt a szakértelmet 9. szinttől lehet használni.

Barkácsolás
Előfordulhat, hogy találsz valamit,ami magában nem jó semmire, de ha ügyesen hozzáraksz még néhány alkatrészt, akkor egy hasznos tárgyhoz jutsz. Ez a szakértelem abban segít, hogy könnyebben megtaláld a rendszert a kis apró mütyürök között, és olyan dolgokat is meg tudj csinálmi, amihez mások hozzá sem szagolhatnak.

Mágia erősítés
Még a legnagyobb mágusok is beleütköznek abba a problémába, hogy a legyőzendő szörny időnként nagyon ellenálló a mágiával szemben. A problémára megoldást jelenthet a mágia erősítés szakértelem. Az ebben járatos varázslók gyengíteni tudják ellenfelük immunitását, ezzel növelve a sikeres varázslás esélyét. (A szakértelem semmilyen hatással nincs az elmondott varázslatok hatására.) A szakértelmet mágusok sajátíthatják el, 10. szinttől kezdve.