Épületek, küldetések
A játékban sokféle épületet találhatsz. A városokban különböző
lakóházak, fogadók, paloták és más építmények vannak. Ezek
mindegyikébe megpróbálhatsz bemenni, de lehet, hogy nem engednek
mindehova be. Az épületek egy részében küldetéseket kaphatsz.
Egyszerre maximum 8 aktív küldetésed lehet. Ha úgy érzed,
valamelyiket nem tudod teljesíteni, lehetőséged van törölni. Hogyha
belépsz egy épületbe, akkor az ott kapott küldetést a rendszer
automatikusan ellenőrzi. Ha tehát egy olyan tárgyat kell esetleg
leadnod, amit nem akarsz, akkor vagy töröld a küldetést, vagy ne
menj vissza az épületbe. Ha törölsz egy küldetést, akkor ugyanabba
az épletbe visszamenve vagy egy teljesen újat kapsz (pl. palota),
vagy ugyanazt kapod meg újra. Az épületek egy részében különböző
tárgyakat cserélnek veled. Ez nem történik meg automatikusan, csak
és kizárólag a Te jóváhagyásoddal.
A terepen bóklászva olyan épületekre/építményekre bukkanhatsz,
mint orkbarlang, rablótanya stb. Ezekbe belépve
valamilyen szörnyekkel kell megküzdened, ha a közelmúltban más nem
járt bennük. Ha a szörnyeket legyőzted, különböző kincsekre
bukkanhatsz. Vigyázz, ezeken a helyeken nálod sokkal erősebb
szörnyekkel is összefuthatsz. Légy óvatos!
Ezeken kívül még találhatsz labirintusokat.
Belépve külön térképet látsz a labirintusról. A labirintusban a
mozgás hasonló a terepen történő mozgáshoz, de alapvetően csak a
négy fő égtáj felé lehet lépni. A labirintusban való mozgás
megkönnyítésére két féle lehetőség is van arra, hogy egy
kattintással egy mezőnél mezőnél messzebre is tudj lépni.
Ha egy olyan mezőre akarsz lépni, amin már jártál korábban,
akkor egyetlen kattintással, minimális energia elköltésével teheted
ezt meg. Így a korábban ott hagyott szörnyeket, kincseket könnyen el
lehet érni.
Egy távolabbi, még be nem járt mezőre is eljuthatsz egyetlen
kattintással, a következő megkötésekkel.
Ez a lehetőség csak a kis (5x5-ös) térképnél működik, a nagy
térképnél nem.
Olyan mezőkre nem léphetsz így, amelyek a kistérképen
elzártnak látszanak. A lenti ábrán ilyen mező például a (10,9)-es
a falak miatt, illetve a (9,5)-ös a szörny miatt.
Ilyen mozgás esetén a két pont közti legrövidebb úton fogsz
közlekedni. Az energia szempontjábol ugyannyi költségnek számít,
mintha egyesével lépted volna le.
Ezen a módon természetesen tudsz ferdén is lépni, de az
valójában két lépés lesz.
Ha útközben bármilyen esemény történik, akkor azon a mezőn
megállsz. A labirintusban szörnyeket, csapdákat, ajtókat,
kincsesládákat, lépcsőket, titkos ajtókat, kapcsolókat találhatsz.
Ezek egy részét a térkép előre jelzi (pl. szörny, ajtó) egy részét
nem (csapda, kapcsoló). Egy labirintust nem muszáj egyszerre
bejárni. Ha túl erős szörnyet találsz valahol, később még
visszamehetsz, amikor megerősödtél. Figyelem! A labirintusok egy
része ismeretlen, mágikus úton jött létre. Ezek a labirintusok
rendszeresen átalakulnak. Az ilyen labirintusban ott hagyott
szörnyek és kincsek természetesen az átalakulás után már nem lesznek
ott! Ha az átalakulás pillanatában ilyen labirintusban vagy, akkor
azonnal a felszínre kerülsz. Ha nagyon mélyen bemész egy
labirintusba, akkor egyetlen kattintással elhagyhatod, nem túl nagy
fáradsággal.
Ha kitartóan szolgálod az uralkodót, engedélyt kaphatsz saját kis
házikó felépítésére, egy általad választott helyen ahol még van
szabad parcella. (Városba, hegycsúcsra, vízre, útra, hídra, mocsárba
nem építhetsz.) Elôször persze csak egy kis kunyhót húzhatsz fel
magadnak, de ha elég hűséges vagy, később akár egy palotád is lehet.
A házadban jobban tudsz pl. aludni (gyorsabban gyógyulsz), számos
hasznos eszközzel szerelheted fel, amik könnyebbé teszik az
életedet.
|