A játék menete
A Kalandok Földje Ghalla rég elfejtett múltjában játszódik.
Karaktered egy nagyobb sziget Armington nevű városában kezdi
kalandozó karrierjét. Egy karakter meghatározóan fontos
tulajdonsága az energia. A játékban a legtöbb tevékenység (mozgás,
harc, stb) energiába kerül. Amikor a karakter teljesen elfárad,
energiája nullára csökken. Ekkor pihennie kell, hogy újra teljes
erôvel vethesse magát a kalandokba. A pihenéshez nem kell semmit
tenned, ha több mint 10 percig nem csinálsz semmit, akkor pihensz.
Pihenni bárhol lehet, nincs negatív hatása ha egy hegycsúcson, vagy
egy labirintus mélyén vagy. Kezdetben 24 órára van szükséged ahhoz,
hogy újra maximális legyen az energiád, később az állóképességed
növekedésével, ill. egyéb hatásokra ez csökkenhet. Természetesen nem
szükséges 24 órát várnod a következô tevékenységedig, akár egy óra
pihenés után is léphetsz, természetesen ilyenkor idôarányosan
kevesebb energiát kapsz vissza. A maximális energiád a rendszeres
játék folyamán növekszik. Ha valamiért nem tudsz mindennap
lépni, akkor sem "veszik el" az energiád. Ha több mint 24 óráig
táborozol, akkor plusz időre járó energiád az un. energia
tartalékodba kerül. Amikor legközelebb lépsz, akkor a tartalékod egy
részével megnő a Maximális Energiád. (Ez egy ideiglenes hatásként
kerül rá a karakterre, a térkép alatti ideiglenes hatásko között is
megjelenik.) Az így kapott plusz energiát 60 percen belül le kell
játszanod. Egy belépéskor az eredeti Max. Energiád 40%-át nyerheted
ki a tartalékból. Ez lehetővé teszi, hogy aki nem tud hétvégén
játszani, az 5 nap alatt lejátsza a hétvégén összegyűlt energiáit.
A karakter másik két fontos tulajdonsága az életpont és a
varázspont. Értelemszerűen az elsô azt határozza meg, hogy mennyi
sebzést tudsz túlélni, míg a másik az általad használt varázslatok
mennyiségét korlátozza. Pihenésed során természetesen az
életpontodat és a varázspontodat is az energiához hasonlóan
regenerálod. Az elköltött életpontot és varázspontot emellett
számtalan egyéb módon is visszaszerezheted (varázslattal,
meditálással, gyógynövényekkel, varázsitalokkal stb.) A játékban
fontos szerepe van az idônek: vannak olyan szörnyek, amikkel csak
éjszaka találkozhatsz, a hivatolok csak nappal vannak nyitva, míg a
kaszinó este fogadja vendégeit. A legtöbb varázslatnak és
varázsitalnak korlátozott ideig tart a hatása. Van amelyiknek csak
pár percig, de lehet olyan is, ami több óráig. A játékban
találkozhatsz a többi játékossal is. Ha meg tudtok egyezni tárgyakat
cserélhettek egymással. Viszont nem lehet egymástól lopni, vagy a
másikat megölni. (A játékban bizonyos tárgyakat NEM lehet átadni
másik játékosnak. Ilyen tárgyak pl. azok, amiket közvetlen
energiabefektetéssel lehet elôállítani [pl.nyílvesszô, kaja].)
Amikor karaktered elég tapasztalatra tett szert, rangja megnô.
(Rangod állását mindig nyomon követheted a karakterlapodon.)
Ilyenkor nô a maximális energiád, életpontod, varázspontod, valamint
fejlesztési pontokat is kapsz, amivel szakértelmeidet,
tulajdonságaidat növelheted. A karakternek a nyugodt élethez
élelemre van szüksége. Ha éhezel, csökken a hatékonyságod, a
különbözô cselekvések több energiát emésztenek fel, rosszabbul megy
a harc.
Mi a játék célja? Elôször is az, hogy Te mint játékos jól
szórakozzál. Karaktered számára rengeteg célt találhatsz a játékban.
Felfedezni azokat a területeket, ahova más még nem jutott el.
Legyôzni azokat a szörnyeket, amik eddig erôsebbek voltak nálad.
Több és jobb varázstárgyhoz jutni. Soha nem látott magasságokba
növelni a tulajdonságaidat, szakértelmeidet. Teljesíteni a helytartó
és mások küldetéseit. Felépíteni a saját palotádat. Részt venni
abban a monumentális munkában, ami során egy egyszerű oltárból
katedrális lesz. Mint láthatod ebben a játékban mindenki
megtalálhatja az egyéniségének leginkább megfelelô játékmódot!
|