Fajok ismertetője
Ember Az ember nem tartogat
különösebb meglepetéseket. Nincsenek előnyei, hátrányai, különleges
képességei. Induláskor minden tulajdonsága 40-es, egyetlen
szakértelmet ismer, a szúrófegyvert. Egy ember bármilyen kasztú
lehet.
|
Harcos |
Lovag |
Vándor |
Barbár |
Szerzetes |
Mágus |
Erő |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
IQ |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Ügyesség |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Állóképesség |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
Szerencse |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
ÉP. |
150 |
150 |
150 |
150 |
150 |
150 |
VP. |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
100 |
Egyéb |
|
Karizma: 3 Vágófegyver: 1 |
Gyógyítás: 3 |
Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 |
Pusztakezes harc: 3 |
Mágia: 3 |
Szúrófegyver: 1 (Szerzetesnek, Lovagnak 0) |
Elf Mindenki ismeri az elfeket, akik
az erdőben érzik igazán otthon magukat. Rendkívül ügyesek, jól
bánnak a lőfegyverekkel, ügyesen rejtőzködnek. Induláskor az
ügyességük az átlagosnál magasabb (46), cserébe a szerencséjük
alacsonyabb (36). Induláskor két szakértelmet kapnak: szúrófegyver,
távolsági fegyverek. Az elfeknek az átlagosnál jobban fejlődik a
távolsági fegyver szakértelme, és nagyobb az esélye arra, hogy
meglepje a portyázó szörnyeket. Az elfek tudnak az erdőben is
nyilazni, valamit, eggyel többször lőnek az íjjal, mint más fajok.
Egy elf harcos, barbár, vándor, vagy mágus lehet. Az elfek
induláskor a Precizitás speciális képességet kapják. E képesség
használata megnöveli a találat esélyét lőfegyverrel.
|
Harcos |
Vándor |
Barbár |
Mágus |
Erő |
40 |
40 |
40 |
40 |
IQ |
40 |
40 |
40 |
40 |
Ügyesség |
46 |
46 |
46 |
46 |
Állóképesség |
40 |
40 |
40 |
40 |
Szerencse |
36 |
36 |
36 |
36 |
ÉP. |
140 |
140 |
140 |
140 |
VP. |
50 |
50 |
50 |
100 |
Egyéb |
|
Gyógyítás: 3 |
Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 |
Mágia: 3 |
Távolsági fegyver: 3 Szúrófegyver: 1 Védekezés: +2 |
Törpe A hegyek mélyének
bányászmesterei természetesen nem csak az arany kitermelésében
kelhetnek versenyre másokkal. Ha harcra kerül a sor, bárkinek komoly
erőfeszítésébe kerül életben maradni egy törpe ellenében. Nagy
állóképességük (46) jól jön a túlélésért folyatatott küzdelemben.
Ezt némileg ellensúlyozza a többieknél kisebb ügyességük (36). A
törpék kiváló csapdakeresők, viszont némileg hadilábon állnak a
mágiával (azaz mágiájuk lassabban fejlődik). A törpék induláskor a
Kincs szaga speciális képességet kapják. E képesség használata
megnöveli a varázstárgyak találásának esélyét. A törpékkel többnyire
mint harcos, barbár, vagy szerzetes találkozhatunk.
|
Harcos |
Barbár |
Szerzetes |
Erő |
40 |
40 |
40 |
IQ |
40 |
40 |
40 |
Ügyesség |
36 |
36 |
36 |
Állóképesség |
46 |
46 |
46 |
Szerencse |
40 |
40 |
40 |
ÉP. |
160 |
160 |
160 |
VP. |
40 |
40 |
40 |
Egyéb |
|
Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 |
Pusztakezes harc: 3 |
Csapdakeresés: 1 Ütôfegyver: 1 (Szerzetesnek 0) Védekezés: -1 |
Gnóm A gnómok nem a közelharc
mesterei, jobban otthon vannak a mágiában. Persze egy fiatal gnóm
még nem egy két lábon járó mágikus csatagép, ezért ha nem megy neki
a harc, akkor kiváló rejtőzködő képességét kell igénybe vennie. A
gnómok magas IQ-val (46) és alacsony erővel (36) indulnak. A gnómok
induláskor a Manaindukció speciális képességet kapják. E képesség
használatával varázspontot lehet visszanyerni. Egy gnómból harcos,
vándor, szerzetes vagy mágus válhat.
|
Harcos |
Vándor |
Szerzetes |
Mágus |
Erő |
36 |
36 |
36 |
36 |
IQ |
46 |
46 |
46 |
46 |
Ügyesség |
40 |
40 |
40 |
40 |
Állóképesség |
40 |
40 |
40 |
40 |
Szerencse |
40 |
40 |
40 |
40 |
ÉP. |
135 |
135 |
135 |
135 |
VP. |
65 |
65 |
65 |
115 |
Egyéb |
|
Gyógyítás: 3 |
Pusztakezes harc: 3 |
Mágia: 3 |
Rejtôzködés: 3 Vágófegyver: 1 (Szerzetesnek 0) Védekezés: +3 |
Félóriás A félóriásoknak nem okoz
gondot a harc. Máshoz nem is igazán értenek... Igen erősek (45), és
igen buták (35). Mivel a hegyek között nőnek fel, értenek
valamennyit a sziklamászáshoz is. Harci szakértelmeik az átlagosnál
gyorsabban fejlődnek, ellenben a mágiával csak magasabb szinten
ismerkedhetnek meg, és az lassabban is fejlődik. A félóriások
induláskor a Vér íze speciális képességet kapják. E képesség
használatával megnövelhetik a közelharci sebzésedet.
|
Harcos |
Vándor |
Barbár |
Erő |
45 |
45 |
45 |
IQ |
35 |
35 |
35 |
Ügyesség |
40 |
40 |
40 |
Állóképesség |
40 |
40 |
40 |
Szerencse |
40 |
40 |
40 |
ÉP. |
165 |
165 |
165 |
VP. |
30 |
30 |
30 |
Egyéb |
|
Gyógyítás: 1 |
Élelemszerzés: 2 Szívósság: 1 |
Mászás: 1 Ütôfegyver: 1 Védekezés: -2 |
|