J Á T É K I S M E R T E T Ő 
Az alapok
Fajok
Kasztok
Parancsok
Tulajdonságok
Szakértelmek
Harc
Tárgyak
Épületek, küldetések
Istenek
Speciális képességek
Copyright
Infók
Újdonság
Kidolgozott küldik
Ismert varázslatok
Ismert épületek
Ismert szörnyek
Aréna,Áldozások
Fészkek
Egyéb infók
Tárgyak
Barkácsolás
Cyron,Tile cikkei
Állomások, Kikötôk
Letöltés
RND Labik

A játék során az aktuálisan használható parancsok listája mindig megjelenik a képernyőn. A játékban a következő parancsokat használhatjátok:


Ismert épületek listája
Azon épületek listáját tekintheted meg, amelyekben már jártál.

Ismert varázslatok listája
Az eddig megismert varázslatok leírását lehet vele lekérni.

Beállítások
Itt változtathatod a játék működését befolyásoló dolgokat.

Lőfegyver helyett használt varázslat sorszáma:   
Harcban a lôfegyver helyett az itt megadott varázslatot használod.


A harc közben használt varázslat száma:   
A harc közben használt varázslat száma. Ezt a beállítást akkor érdemes használni, ha nem körökre osztott üzemmódban használod a csatát.


Mennyi plusz energiát fordítasz titkos ajtó keresésére: (0-10)   
Ha több energiát költesz, jelentôsen nô a titkosajtó megtalálásának esélye. Csak ott érdemes használni, ahol gyaníthatóan van titkosajtó.


Ennyi életpont alatt elmenekülsz a csatából:   
Ha életpontod az itt megadott érték alá csökken, akkor elmenekülsz a harcból. Az ellenőrzés mindig a Te ütésed után történik, tehát ha az ellenfél nyeri a kezdeményezést, akkor ennél kevesebb életpontban is lezajlik egy kör a csatából!

A harc plusz köreinek száma: (MAX: szívósság/2)   
Ezzel a beállítással megnövelheted a csaták hosszát, így olyan szörnyeket is le tudsz gyôzni, amiket alapesetben nem sikerülne.

Kit üssek a harcban?
Ha nem körönkénti harcmódban vagy, akkor az itteni beállítástól függ, hogy több ellenfél közül melyiket fogod ütni a harc során.

A lőfegyverhez használt lövedék:
Ha többféle nyílvesszôvel rendelkezel, akkor ettôl a beállítástól függôen választod ki harcban, hogy melyiket használd.

Karakterlap
Minden parancs kiadása után a karakter legfontosabb adatai (Életpont, varázspont tulajdonságok stb.) megjelennek egy táblázatban. A karakterlapra kattintva részletesebb listát kaphatsz, amely tartalmazza pl. az aktuális küldetéseidet, a karakteren levő pozitív és negatív hatásokat, és egyéb adatokat is.

A karakterlap adatai:
Életpont:
a karakter aktuális életpontját mutatja.
Varázspont: a karakter aktuális varázspontját mutatja.
Energia: a karakter fáradtsági szintjét mutatja. Ha az energiád nullán van, pihenned kell.
Jóllakottság: a jóllakotsági szintedet jelzi. Ha 50% alá csökken, akkor azt már a harcban is észreveszed.
Rang: ha szörnyeket győzöl le, vagy küldetéseket teljesítesz, fejlődik a karaktered. Ha megfelelő mértékű tapasztalatot szedtél össze, rangod megnő, ami sok pozitív hatással van karakteredre.
Erő, IQ, állóképesség, ügyesség, szerencse: az aktuális tulajdonságaid jelennek meg itt.
Fejlesztési pont: ennyi pontod van, hogy tulajdonságaidat, szakértelmeidet növelhessed. Fejlesztési pontot harcban, küldetések teljesítésével illetve ranglépéssel szerezhetsz.
Védettség: páncélozotságodtól függ ez a szám. Minél nagyobb, annál védettebb vagy egy csatában. (A magas ügyességből származó plusz védetség NEM jelenik meg számszerűen a karakterlapon!)
Platina, arany, ezüst: készpénz állományodat mutatják a számok. 1 arany 100 ezüstöt ér, míg 1 platina 100 aranyat.

Gyógyítás
Ide kattintva tárgylistádból a gyógyításra használható tárgyak jelennek meg.

Szakértelmek
Szakértelmeid listáját láthatod itt. Az összegyűjtött fejlesztési pontokból itt növelheted meg az általad kiválasztott szakértelmet. Az egeret a szakértelem végén levő ikon fölé mozgatva megjelenik a növeléshez szükséges pontszám. Ha rendelkezel ennyivel akkor az ikonra kattintva növelheted az adott szakértelmedet.

Tárgyak
Az összes tárgyad megjelenik a listában, illetve egy külön táblázatban a rajtad levő tárgyakat is láthatod. A listában a tárgy neve mellett láthatod a darabszámot, illetve az adott tárgy kopottságának fokát is. Tárgyak mellett levő ikonok:

- tárgyak kézbevételére, páncélok, ékszerek magadra öltésére szolgál

- az adott tárgy eldobása. Ha eldobtál egy tárgyat, azt semmilyen módon nem tudod visszaszerezni!

- tárgy használata. Pl.: élelem elfogyasztása, varázsital megivása, stb.

- gyógynövények segítségével gyógyítasz magadon.

- viselt tárgy lerakása (nem egyenlő az eldobással!)

Tárgyak átadása
A megjelenő tárgylistából kiválaszthatod az átadni kívánt tárgyakat, és ezeket átadhatod egy veled egy helyen tartózkodó karakternek. Nem lehet átadni olyan karakternek aki éppen körökre bontot csatában vesz részt. Minden karakternek nyilvántartjuk az úgynevezett kereskedelmi egyenlegét. Ez mutatja meg, hogy a tárgycserében inkább kapni, vagy adni szokott. Ghalla lakói önérzetesek: nem szeretnek sokat adni viszonzatlanul, és nem fogadnak el túl értékes ajándékot sem. Ez a jéték nyelvén annyit jelent, hogy a kereskedelmi egyenleged nem térhet el túlzottan a nullától. Ha egy bizonyos szintet átlépne, akkor nem jön létre az átadás. Az eltérés mértéke természetesen nő a karakter szintjével együtt. A karakterlap menüpontra kattintva mindig meg tudod nézni az egyenleget, és a rád vonatkozó határokat.

Körülnézés
Könnyen előfordulhat, hogy egy mezőre lépve több érdekes dologgal is találkozol, de a különböző parancsok kiadása miatt ezek már esetleg nem látszanak a képernyőn. Ilyenkor a körülnézés parancs segítségével minden, a mezőn található fontos dolog leírása (épület, növény) újra megjelenik.

Élelemszerzés
A parancsra kattintva megpróbálsz élelmet gyűjteni.

Mozgások
A karaktered mozgatása roppant egyszerű. Minden parancs kiadásakor a képernyő jobb szélén megjelenik egy 5x5-ös térkép a környezetedről. Te a térkép közepén levő pirossal keretezett helyen állsz. A térkép sok hasznos információt szolgáltat: a környező terep típusán kívül megnézheted mi van az adott mezőkön. Ha a rajtuk levő ikonokra viszed az egeret, megjelenik a mezőn levő növények, épületek leírása. A körülötted levő nyolc kockában a megfelelő égtájak nevét olvashatod. Válaszd ki, hova szeretnél ezek közül lépni, és kattints rá: máris ott vagy. A mozgás természetesen energiába kerül. Ha nincs elég energiád, nem tudsz lépni. Vigyázz! A mozgáshoz szükséges energia függ a tereptípustól. A hegyekben sokkal fárasztóbb mászkálni, mint egy úton.

 
 
 
39 40 41 42 43
36 chrion bokor
37
kix kaktusz [ Észak-nyugat ]  [ Észak-nyugat ]
 [ Észak-nyugat ]  [ Észak-nyugat ]
 [ Észak ]  [ Észak ]
 [ Észak ]  [ Észak ]
 [ Észak-kelet ]  [ Észak-kelet ]
 [ Észak-kelet ]  [ Észak-kelet ]
 [ Nyugat ]  [ Nyugat ]
sziklafészek [ Nyugat ]  [ Nyugat ]
elkalid szentély
 [ Kelet ]  [ Kelet ]
 [ Kelet ]  [ Kelet ]
 [ Dél-nyugat ]  [ Dél-nyugat ]
hasadék [ Dél-nyugat ]  [ Dél-nyugat ]
kix kaktusz [ Dél ]  [ Dél ]
 [ Dél ]  [ Dél ]
 [ Dél-kelet ]  [ Dél-kelet ]
 [ Dél-kelet ]  [ Dél-kelet ]
38
39
szaun rejtekhely
40
sziklafészek - hasadék - quwargboly labirintus (25001) elkalid szentély
[..Nagy térkép..]
 
     

Nagy térkép
Az eddigi lépéseid és környezetének térképét láthatod ezen a térképen. Itt nem tudsz mozgás parancsot kiadni, viszont igen hasznos lehet, ha egy épületet, vagy tereptárgyat keresel. Nagy térképet mindig csak arról a zónáról tudsz kérni amelyikben vagy.

Tulajdonság növelése
A karakterlapdon mindig látszanak az aktuális tulajdonságaid. Ezeket a szakértelmekhez hasonlóan a mögöttük levő jelre kattintva tudod növelni, ha van elegendő fejlesztési pontod. A szükséges fejlesztési pont kiszámolásához mindig az alaptulajdonságaidat vesszük figyelembe, függetlenül attól, hogy milyen mágikus, vagy egyéb hatások módosítják.

Statisztikák
Folyamatosan nyomonkövetheted a különböző a statisztikai adatoknál, hogy kik a az adott kategória vezetői, illetve, hogy Te hol állsz. A statisztikák egy részét le lehet kérni az eddig elhasznált energiával arányosítva is, ami lehetővé teszi, hogy a később indult karaktereket is viszonyítani lehessen a régiekhez.

Emlékek
Ha egy csatát vagy bármilyen egyéb eseményt meg szeretnél őrizni, akkor az Emlékkép gombra kell kattintanod. Előtte válaszd ki, hogy az adott esemény milyen kategóriába tartozik. (Ez azért jó, mert a késöbbiekben ennek alapján lehet majd keresni.) Az így elmentett emlékhez egy kis magyarázó szöveget fűzhetsz. (Figyelem: a szöveg beírása után Entert kell nyomni!) Az elavult emlékeket törölheted is. Ezek az emlékképek a nyilvánosság számára is hozzáférhetők lesznek. (A kezdő oldal Események menüpontján keresztül.)

Gyors átöltözés
Ha már elég sok tárgyad van, akkor könnyen előfordulhat, hogy alapvetően más felszerelésben akarsz kóborolni, és másban táborozni. Nagyobb kihívások esetén pedig szivesen használnád értékes és erős tárgyaidat. Egy ilyen teljes átöltözés macerás, és időigényes feladat. Ezen segít a Gyors átöltözés. Minden alkalommal, amikor felveszel, vagy leraksz egy tárgyat a progi felkínál egy lehetőséget, hogy elmentse milyen tárgyak vannak rajtad. Három féle tárgylistát menthetsz el (Alapállapot, Főellenség, Táborozás). Ha van elmentett listád, akkor a térkép alatt megjelenik a Gyors átöltözés parancs. Itt egyetlen kattintással kiválaszthatod a számodra legszimpatikusabb összeállítást.