A játék során az aktuálisan használható parancsok listája mindig
megjelenik a képernyőn. A játékban a következő parancsokat
használhatjátok:
Ismert épületek listája Azon
épületek listáját tekintheted meg, amelyekben már jártál.
Ismert varázslatok listája Az eddig
megismert varázslatok leírását lehet vele lekérni.
Beállítások Itt változtathatod a
játék működését befolyásoló dolgokat.
Lőfegyver helyett használt varázslat
sorszáma: Harcban a lôfegyver helyett az itt
megadott varázslatot használod.
A harc közben használt varázslat száma: A
harc közben használt varázslat száma. Ezt a beállítást akkor
érdemes használni, ha nem körökre osztott üzemmódban használod
a csatát.
Mennyi plusz energiát fordítasz titkos ajtó keresésére:
(0-10) Ha több energiát költesz, jelentôsen
nô a titkosajtó megtalálásának esélye. Csak ott érdemes
használni, ahol gyaníthatóan van titkosajtó.
Ennyi életpont alatt elmenekülsz a csatából: Ha
életpontod az itt megadott érték alá csökken, akkor
elmenekülsz a harcból. Az ellenőrzés mindig a Te ütésed után
történik, tehát ha az ellenfél nyeri a kezdeményezést, akkor
ennél kevesebb életpontban is lezajlik egy kör a csatából!
A harc plusz köreinek száma: (MAX: szívósság/2) Ezzel
a beállítással megnövelheted a csaták hosszát, így olyan
szörnyeket is le tudsz gyôzni, amiket alapesetben nem
sikerülne.
Kit üssek a harcban? Ha
nem körönkénti harcmódban vagy, akkor az itteni beállítástól
függ, hogy több ellenfél közül melyiket fogod ütni a harc
során.
A lőfegyverhez használt lövedék: Ha többféle nyílvesszôvel
rendelkezel, akkor ettôl a beállítástól függôen választod ki
harcban, hogy melyiket használd.
Karakterlap Minden parancs kiadása
után a karakter legfontosabb adatai (Életpont, varázspont
tulajdonságok stb.) megjelennek egy táblázatban. A
karakterlapra kattintva részletesebb listát kaphatsz, amely
tartalmazza pl. az aktuális küldetéseidet, a karakteren levő pozitív
és negatív hatásokat, és egyéb adatokat is.
A
karakterlap adatai:
Életpont: a
karakter aktuális életpontját
mutatja. Varázspont: a karakter aktuális
varázspontját mutatja. Energia: a karakter
fáradtsági szintjét mutatja. Ha az energiád nullán van, pihenned
kell. Jóllakottság: a jóllakotsági szintedet
jelzi. Ha 50% alá csökken, akkor azt már a harcban is
észreveszed. Rang: ha szörnyeket győzöl le, vagy
küldetéseket teljesítesz, fejlődik a karaktered. Ha megfelelő
mértékű tapasztalatot szedtél össze, rangod megnő, ami sok pozitív
hatással van karakteredre. Erő, IQ, állóképesség,
ügyesség, szerencse: az aktuális tulajdonságaid jelennek
meg itt. Fejlesztési pont: ennyi pontod van,
hogy tulajdonságaidat, szakértelmeidet növelhessed. Fejlesztési
pontot harcban, küldetések teljesítésével illetve ranglépéssel
szerezhetsz. Védettség: páncélozotságodtól függ
ez a szám. Minél nagyobb, annál védettebb vagy egy csatában. (A
magas ügyességből származó plusz védetség NEM jelenik meg
számszerűen a karakterlapon!) Platina, arany,
ezüst: készpénz állományodat mutatják a számok. 1 arany 100
ezüstöt ér, míg 1 platina 100 aranyat.
Gyógyítás Ide kattintva
tárgylistádból a gyógyításra használható tárgyak jelennek meg.
Szakértelmek Szakértelmeid listáját
láthatod itt. Az összegyűjtött fejlesztési pontokból itt növelheted
meg az általad kiválasztott szakértelmet. Az egeret a szakértelem
végén levő ikon
fölé mozgatva megjelenik a növeléshez szükséges pontszám. Ha
rendelkezel ennyivel akkor az ikonra kattintva növelheted az adott
szakértelmedet.
Tárgyak Az összes tárgyad megjelenik
a listában, illetve egy külön táblázatban a rajtad levő tárgyakat is
láthatod. A listában a tárgy neve mellett láthatod a darabszámot,
illetve az adott tárgy kopottságának
fokát is. Tárgyak mellett levő ikonok:
- az
adott tárgy eldobása. Ha eldobtál egy tárgyat, azt semmilyen módon
nem tudod visszaszerezni!
- tárgy
használata. Pl.: élelem elfogyasztása, varázsital megivása,
stb.
-
gyógynövények segítségével gyógyítasz magadon.
-
viselt tárgy lerakása (nem egyenlő az eldobással!)
Tárgyak átadása A megjelenő
tárgylistából kiválaszthatod az átadni kívánt tárgyakat, és ezeket
átadhatod egy veled egy helyen tartózkodó karakternek. Nem lehet
átadni olyan karakternek aki éppen körökre bontot csatában vesz
részt. Minden karakternek nyilvántartjuk az úgynevezett kereskedelmi
egyenlegét. Ez mutatja meg, hogy a tárgycserében inkább kapni, vagy
adni szokott. Ghalla lakói önérzetesek: nem szeretnek sokat adni
viszonzatlanul, és nem fogadnak el túl értékes ajándékot sem. Ez a
jéték nyelvén annyit jelent, hogy a kereskedelmi egyenleged nem
térhet el túlzottan a nullától. Ha egy bizonyos szintet átlépne,
akkor nem jön létre az átadás. Az eltérés mértéke természetesen nő a
karakter szintjével együtt. A karakterlap menüpontra kattintva
mindig meg tudod nézni az egyenleget, és a rád vonatkozó
határokat.
Körülnézés Könnyen előfordulhat,
hogy egy mezőre lépve több érdekes dologgal is találkozol, de a
különböző parancsok kiadása miatt ezek már esetleg nem látszanak a
képernyőn. Ilyenkor a körülnézés parancs segítségével minden, a
mezőn található fontos dolog leírása (épület, növény) újra
megjelenik.
Élelemszerzés A parancsra kattintva
megpróbálsz élelmet gyűjteni.
Mozgások A karaktered mozgatása
roppant egyszerű. Minden parancs kiadásakor a képernyő jobb szélén
megjelenik egy 5x5-ös térkép a környezetedről. Te a térkép közepén
levő pirossal keretezett helyen állsz. A térkép sok hasznos
információt szolgáltat: a környező terep típusán kívül megnézheted
mi van az adott mezőkön. Ha a rajtuk levő ikonokra viszed az egeret,
megjelenik a mezőn levő növények, épületek leírása. A körülötted
levő nyolc kockában a megfelelő égtájak nevét olvashatod. Válaszd
ki, hova szeretnél ezek közül lépni, és kattints rá: máris ott vagy.
A mozgás természetesen energiába kerül. Ha nincs elég energiád, nem
tudsz lépni. Vigyázz! A mozgáshoz szükséges energia függ a
tereptípustól. A hegyekben sokkal fárasztóbb mászkálni, mint egy
úton.
Nagy térkép Az eddigi lépéseid és
környezetének térképét láthatod ezen a térképen. Itt nem tudsz
mozgás parancsot kiadni, viszont igen hasznos lehet, ha egy
épületet, vagy tereptárgyat keresel. Nagy térképet mindig csak arról
a zónáról tudsz kérni amelyikben vagy.
Tulajdonság növelése A
karakterlapdon mindig látszanak az aktuális tulajdonságaid. Ezeket a
szakértelmekhez hasonlóan a mögöttük levő jelre kattintva tudod növelni, ha van elegendő
fejlesztési pontod. A szükséges fejlesztési pont kiszámolásához
mindig az alaptulajdonságaidat vesszük figyelembe, függetlenül
attól, hogy milyen mágikus, vagy egyéb hatások módosítják.
Statisztikák Folyamatosan
nyomonkövetheted a különböző a statisztikai adatoknál, hogy kik a az
adott kategória vezetői, illetve, hogy Te hol állsz. A statisztikák
egy részét le lehet kérni az eddig elhasznált energiával arányosítva
is, ami lehetővé teszi, hogy a később indult karaktereket is
viszonyítani lehessen a régiekhez.
Emlékek Ha egy csatát vagy bármilyen
egyéb eseményt meg szeretnél őrizni, akkor az Emlékkép gombra kell
kattintanod. Előtte válaszd ki, hogy az adott esemény milyen
kategóriába tartozik. (Ez azért jó, mert a késöbbiekben ennek
alapján lehet majd keresni.) Az így elmentett emlékhez egy kis
magyarázó szöveget fűzhetsz. (Figyelem: a szöveg beírása után Entert
kell nyomni!) Az elavult emlékeket törölheted is. Ezek az emlékképek
a nyilvánosság számára is hozzáférhetők lesznek. (A kezdő oldal
Események menüpontján keresztül.)
Gyors átöltözés Ha már elég sok
tárgyad van, akkor könnyen előfordulhat, hogy alapvetően más
felszerelésben akarsz kóborolni, és másban táborozni. Nagyobb
kihívások esetén pedig szivesen használnád értékes és erős
tárgyaidat. Egy ilyen teljes átöltözés macerás, és időigényes
feladat. Ezen segít a Gyors átöltözés. Minden alkalommal, amikor
felveszel, vagy leraksz egy tárgyat a progi felkínál egy
lehetőséget, hogy elmentse milyen tárgyak vannak rajtad. Három féle
tárgylistát menthetsz el (Alapállapot, Főellenség, Táborozás). Ha
van elmentett listád, akkor a térkép alatt megjelenik a Gyors
átöltözés parancs. Itt egyetlen kattintással kiválaszthatod a
számodra legszimpatikusabb összeállítást.